
Χαρμαγιάς Μιχαήλ
Βιολόγος
Ο Μιχάλης Χαμαργιάς γεννήθηκε και μεγάλωσε στο ιστορικό νησί της Σαλαμίνας. Από νεαρή ηλικία, ανέδειξε κλίση στα θετικά μαθήματα, με ιδιαίτερη προτίμηση αρχικά στα μαθηματικά και αργότερα στη Βιολογία, γεγονός που τον οδήγησε στην εισαγωγή του στο Τμήμα Βιολογικών Εφαρμογών και Τεχνολογιών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.
Κατά τη διάρκεια των σπουδών του, ο Μιχάλης ενθουσιάστηκε με τα οικολογικά μαθήματα, και είχε την ευκαιρία να συμμετάσχει σε πειραματικές διαδικασίες πεδίου στην περιοχή των Άνω Πεδινών. Παρά το ενδιαφέρον του για τα οικολογικά θέματα, το πραγματικό του “κάλεσμα” ήταν η διδασκαλία. Γι’ αυτό το λόγο επέλεξε μαθήματα όπως η Διδασκαλία Θετικών Επιστημών, προετοιμάζοντας το έδαφος για τη μελλοντική του επαγγελματική πορεία.
Η διδασκαλική του σταδιοδρομία ξεκίνησε πριν ακόμα λάβει το πτυχίο του, προσφέροντας εθελοντικά μαθήματα Χημείας και Βιολογίας σε μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου μέσω του κοινωνικού φροντιστηρίου του νησιού. Αυτή η δραστηριότητα διήρκεσε συνολικά εννέα χρόνια. Με την απόκτηση του πτυχίου του, άρχισε να διδάσκει επίσημα στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, είτε σε φροντιστήρια είτε ως ελεύθερος επαγγελματίας, τόσο δια ζώσης όσο και online, με την τελευταία τετραετία να εστιάζει στη διαδικτυακή διδασκαλία. Τα τελευταία τρία χρόνια έχει διευρύνει τις διδακτικές του δραστηριότητες, παραδίδοντας μαθήματα Βιοχημείας και Μικροβιολογίας σε παρα-ιατρικές ειδικότητες στις ΣΑΕΚ (πρώην ΔΙΕΚ).
Δίνοντας έμφαση στη συνεχή εξέλιξή του ως εκπαιδευτικός, δεν περιορίζεται στην απόκτηση εμπειρίας από τις διδακτικές του ώρες, αλλά φροντίζει να την ενισχύει μέσω παρακολούθησης εξειδικευμένων σεμιναρίων, όπως Σχολική Ψυχολογία και Εκπαίδευση Ενηλίκων.
Το μότο του είναι: «Κάθε μέρα πρέπει να είναι δημιουργική και να προσφέρει κάτι νέο». Αυτό το μότο τον εμπνέει να μαθαίνει συνεχώς, τόσο από τις δικές του εμπειρίες όσο και από τις αλληλεπιδράσεις με τους μαθητές του, είτε αυτοί είναι νεαροί με αστείρευτο ενθουσιασμό είτε ενήλικες με πλούσιες εμπειρίες ζωής. Αυτή η διάθεση για συνεχή ανανέωση τον οδήγησε να δοκιμάσει νέες μορφές διδασκαλίας, όπως η φετινή του απόφαση να ασχοληθεί με τη μελέτη μαθητών, πέρα από τα παραδοσιακά φροντιστηριακά μαθήματα.
Ο Μιχάλης Χαμαργιάς συνεχίζει να εξελίσσεται ως εκπαιδευτικός, παραμένοντας πιστός στο “κάλεσμά” του, τη διδασκαλία.
