Skip to content
CEARS+CEARS+
  • Αρχική
    • Καθηγητές
  • CEARS Group
    • Σεμινάρια
    • ΣΑΕΚ CEARS
    • Προπτυχιακά
    • Μεταπτυχιακά
  • Εκπαίδευση
    • Α’ Λυκείου
    • Β’ Λυκείου
    • Γ’ Λυκείου
      • Πανελλήνιες: Θέματα & Λύσεις
  • Υπηρεσίες
    • Διαγωνίσματα
    • Εκπαιδευτικό Υλικό
    • Ενημέρωση Γονέων
    • Επαγγελματικός Προσανατολισμός
    • Μηχανογραφικό
  • Blog
  • FAQ
  • Επικοινωνία
CEARS+CEARS+
  • Αρχική
    • Καθηγητές
  • CEARS Group
    • Σεμινάρια
    • ΣΑΕΚ CEARS
    • Προπτυχιακά
    • Μεταπτυχιακά
  • Εκπαίδευση
    • Α’ Λυκείου
    • Β’ Λυκείου
    • Γ’ Λυκείου
      • Πανελλήνιες: Θέματα & Λύσεις
  • Υπηρεσίες
    • Διαγωνίσματα
    • Εκπαιδευτικό Υλικό
    • Ενημέρωση Γονέων
    • Επαγγελματικός Προσανατολισμός
    • Μηχανογραφικό
  • Blog
  • FAQ
  • Επικοινωνία

Πότε χρειάζεται ιδιαίτερο και πότε λειτουργεί καλύτερα η ομάδα;

  • Home
  • Συμβουλές για Μαθητές
  • Πότε χρειάζεται ιδιαίτερο και πότε λειτουργεί καλύτερα η ομάδα;
Breadcrumb Abstract Shape
Breadcrumb Abstract Shape
Breadcrumb Abstract Shape
Συμβουλές για Μαθητές

Πότε χρειάζεται ιδιαίτερο και πότε λειτουργεί καλύτερα η ομάδα;

  • 07 Μάι, 2025
  • Com 0

Η ερώτηση που κάνουν πολλοί γονείς — και ακόμα περισσότεροι μαθητές

«Να κάνει ιδιαίτερα ή να πάει φροντιστήριο;»
Είναι μια από τις πρώτες ερωτήσεις που κάνουν οι γονείς όταν το παιδί τους μπαίνει στο Λύκειο — ή όταν αρχίζουν οι δυσκολίες σε ένα μάθημα.

Και η αλήθεια είναι ότι δεν υπάρχει μία σωστή απάντηση.
Υπάρχει όμως το σωστό για κάθε μαθητή ξεχωριστά.

Σε αυτό το άρθρο θα δούμε πότε το ιδιαίτερο είναι πραγματικά απαραίτητο και πότε η ομάδα όχι μόνο αρκεί — αλλά βοηθά περισσότερο.

Πότε χρειάζεται ιδιαίτερο;

Το ιδιαίτερο μάθημα είναι μια εξατομικευμένη εμπειρία μάθησης, όπου ο εκπαιδευτικός ασχολείται αποκλειστικά με τον μαθητή. Χρήσιμο:

  • Όταν υπάρχει μεγάλο μαθησιακό κενό
    Π.χ. αν ο μαθητής έχει χάσει βασικές γνώσεις σε Αρχαία ή Μαθηματικά.
  • Όταν υπάρχουν ειδικές μαθησιακές ανάγκες
    ΔΕΠΥ, δυσλεξία ή άλλες διαταραχές που απαιτούν προσαρμογή του ρυθμού ή του τρόπου διδασκαλίας.
  • Όταν χρειάζεται ψυχολογική ενίσχυση
    Ορισμένοι μαθητές δυσκολεύονται να εκφραστούν μπροστά σε άλλους. Στο ιδιαίτερο, “λύνουν” πιο εύκολα τις απορίες τους.
  • Όταν ο χρόνος είναι περιορισμένος
    Ειδικά σε περιπτώσεις με αυξημένες εξωσχολικές υποχρεώσεις, το ιδιαίτερο μπορεί να προσφέρει ευελιξία προγράμματος.

Πότε λειτουργεί καλύτερα η ομάδα;

Τα ομαδικά τμήματα, ειδικά όταν είναι μικρά και ομοιογενή (όπως στο CEARS+), προσφέρουν δυναμική που δεν αντικαθίσταται εύκολα.

  • Όταν ο μαθητής χρειάζεται παρακίνηση
    Το να βλέπει συνομήλικους να προσπαθούν, να απαντούν, να συμμετέχουν, δημιουργεί ένα υγιές “ανταγωνιστικό” περιβάλλον που τον κινητοποιεί.
  • Όταν έχει καλές βάσεις αλλά χρειάζεται στήριξη
    Ένας μαθητής με βασική κατανόηση της ύλης μπορεί να επωφεληθεί πολύ περισσότερο από συζήτηση, απορίες και δομημένο μάθημα με ροή.
  • Όταν ο στόχος είναι οι Πανελλήνιες
    Η σωστή ομάδα φτιάχνει ρυθμό, πρόγραμμα, πειθαρχία. Είναι σαν μια “προσομοίωση” του εξεταστικού ρυθμού που θα χρειαστεί αργότερα.
  • Όταν ζητάμε κοινωνικότητα και εξοικείωση
    Το φροντιστήριο δεν είναι μόνο μάθημα. Είναι και χώρος ψυχολογικής υποστήριξης. Η ομάδα βοηθά τον μαθητή να δει ότι “δεν είναι μόνος”.

Ιδιαίτερο ή ομάδα; Μήπως χρειάζονται και τα δύο;

Σε αρκετές περιπτώσεις, η συνδυαστική προσέγγιση είναι η καλύτερη.
Π.χ. ο μαθητής παρακολουθεί ένα βασικό μάθημα (όπως Φυσική ή Λογοτεχνία) στην ομάδα, αλλά ενισχύεται με ιδιαίτερα σε κάτι που δυσκολεύεται ιδιαίτερα (π.χ. Έκθεση ή Μαθηματικά Προσανατολισμού).

Το CEARS+ και η φιλοσοφία της ευέλικτης ενίσχυσης

Στο CEARS+, τα online μαθήματα γίνονται σε ομοιογενή, μικρά τμήματα ώστε κάθε μαθητής να ακούγεται. Παράλληλα, παρέχεται η δυνατότητα:

  • ατομικής υποστήριξης (ιδιαίτερο) όπου χρειάζεται
  • πρόσβασης σε βιντεοσκοπημένο υλικό για επανάληψη
  • επικοινωνίας με τον καθηγητή για απορίες εκτός ώρας μαθήματος

📌 Δεν σε βάζουμε σε “καλούπι” — χτίζουμε το μάθημα πάνω στον δικό σου τρόπο μάθησης.

🎯 Συμπέρασμα

Το ιδιαίτερο μάθημα είναι εργαλείο, όχι λύση για όλους.
Η ομάδα δεν είναι αδυναμία, αλλά πολλές φορές το κλειδί στην πρόοδο.
Το ζητούμενο δεν είναι ποιο από τα δύο είναι “καλύτερο”, αλλά ποιο ταιριάζει στον μαθητή, στη φάση που βρίσκεται.

Αν θέλεις βοήθεια να το αξιολογήσεις, είμαστε εδώ.

Tags:
Πρακτικές Συμβουλές για μαθητές
Share on:
Είναι τα Social Media Επικίνδυνα για τους Μαθητές; – Ανάλυση των Θετικών και Αρνητικών Επιδράσεων των Κοινωνικών Δικτύων
Πώς να καταλάβεις αν το παιδί σου χρειάζεται επιπλέον βοήθεια στα μαθήματα

Leave a Reply Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Διαβάστε επίσης

Thumb
Πώς να Οργανώσεις Αποτελεσματικά το Πρόγραμμα Επαναλήψεων
16 Μάι, 2025
Thumb
Χημεία θέματα πανελληνίων
14 Μάι, 2025
Thumb
Γ’ Λυκείου: Πλήρης Οδηγός για τις Πανελλαδικές
13 Μάι, 2025
Thumb
Δωρεάν Καλοκαιρινά Μαθήματα για Μαθητές Λυκείου από
13 Μάι, 2025
logo_cears+ 100_79

Διεύθυνση: Όθωνος Αμαλίας 25
Τηλ: +30 2610 240 831
Email: info@cearsplus.edu.gr

CEARS+

  • Επικοινωνία
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Blog

Ο ΟΜΙΛΟΣ

  • Εξετάσεις EPSO
  • Σεμινάρια
  • ΣΑΕΚ CEARS
  • Εξ αποστάσεως Προπτυχιακά
  • Εξ αποστάσεως Μεταπτυχιακά

Newsletter

loader

Icon-facebook Icon-instagram Icon-youtube
Copyright 2024 CEARS+ | All Rights Reserved
CEARS+CEARS+
Sign inSign up

Sign in

Don’t have an account? Sign up
Lost your password?

Sign up

Already have an account? Sign in